"Khi thấy buồn, em cứ đến chơi..."

February 6, 2012

...

I've been here before so many moons ago! Keep telling me that things will be okay eventually, I'm not lying to myself i hope.
Last Friday, before taking a flight back to Phoenix, i had couple hours to spare, then there was i, sitting on the beach, facing the sea, i happened to bring my pink notebook with me and I...opened up my history. I should have burned that notebook like i said i would. Should never keep all the sadness and pain inside it.
I was never big fan of the ocean, not because i'm afraid of water, but for me ocean is too big, too much mistery that i cant know for sure what would happen next. i like things r stable, not moving (what i'm expecting, I'm a control freak) and the ocean is oh well restless like thoughts in my mind. As I sat there last week, closed my eyes and looked back at the same person, at the same place, around this time of the year, 2 years back to see what had changed, what hasnt, what would have been differently and all the sudden, things hit me, everything had to happen the way it happened. No matter how hard i tried, I could never hold back a person who never truly wants me.
Chị Thảo bảo năm nay đi chùa Hà xin lộc cho mình tình đầy tim, mà mình chỉ mong chị sẽ sớm tìm được người xóa đi bóng hình của "cựu chồng". Phụ nữ thì thường đi kiếm tìm những cái mình thiếu, chị bh chỉ cần tình nhân. Cũng thương khi nhìn thấy chị có rúm người mỗi khi có sự thay đổi về tình cảm, mỗi khi có một người bày tỏ. Một khi một người đã bị tổn thương nhiều thì người ta như con chim non sợ cành cong. Chị kể về giai mới một cách dè dặt, nhưng mối quan hệ lằng nhằng khác thì quá là mệt mỏi. Chị vẫn đi kiếm tìm cái sự ngợp của tình yêu, chị trùng lại khi nhắc về "cựu chồng": hôm trước đi chùa xin lộc cho chị và cho minh, chị vẫn mong cho hắn tìm được ai đấy, cho hắn bớt cô đơn, chị vẫn ngậm ngùi, có lẽ chị đã yêu "cựu chồng" thật. Kết luận lại là, ở lứa tuổi nào cũng có thể đau đầu vì tình.
Chị là người duy nhất nhìn ra ánh mắt buồn đằng sau những nụ cười của mình trong lần về vừa rồi.

Thôi thì, mọi chuyện sẽ qua, và mọi thứ sẽ bình yên. Cứ mong bình yên rồi sẽ nhận được bình yên...

Chỉ mong một người nào đó sẽ thật hạnh phúc. Có lẽ mình đã yêu ng đấy thật lòng.

No comments:

Post a Comment